Vertrouwen

Hi,

Ja ik weet dat het alweer tijdje geleden is dat ik een blogje geschreven heb maar ik had even geen inspiratie..

Langzamerhand wordt de drukte in mijn hoofd wel ietsje minder, alleen de angsten en vooral het vertrouwen in mijn mezelf en anderen ben ik momenteel volledig kwijt. En de angst om mezelf te vertrouwen grijpt me naar de strot op sommige momenten. 
Nu denk je misschien pfff duurt dit gezeur nog lang?! Maar verplaats je dan eens in mijn situatie. Kijk mijn verleden achtervolgt me in een negatieve zin, maar daardoor ben ik wel bewuster geworden van veel dingen. Ik probeer dingen te accepteren zoals ze zijn, houdt mijn afstand van mensen die ik niet vertrouw of kan vertrouwen. Maar mezelf vertrouwen in bv het maken van de juiste keuzes voor mezelf (weer proberen te werken, te genieten van mijn leven etc) zorgt ervoor dat ik die keuzes domweg niet durf te maken.. ook al zou het misschien wel goed voor me zijn om weer een "normaal" leven te gaan lijden..

En als ik dan mijn nieuwe toekomstige psychotherapeut hoor zeggen tijdens een prĂ© intake: ik ga ervoor zorgen dat die sterke vrouw die je altijd bent geweest, de vrouw die zoveel heeft doorstaan haar weg weer terug gaat vinden naar een leven die ze verdient.. dan kan ik alleen maar janken en denken help me dan alsjeblieft om die vrouw weer aan te kunnen kijken in de spiegel en mijn leven op te pakken, help me alsjeblieft om mijn zoontje een leven te geven die hij verdient met een sterke moeder. En help me alsjeblieft om een goede partner te zijn voor mijn man, gewoon omdat hij het waard is! 

En ik voel ergens wel dat me dit gaat lukken, maar nu dat vertrouwen daarin nog krijgen.. ik ben het denk ik gewoon een beetje zat om thuis te zitten en nog te moe te zijn om drinken te pakken bij wijze van spreken. Zo ben ik niet en zo wil ik niet zijn.. 
Het enige wat me rust geeft is het van me af schrijven, mediteren en genieten van de liefde die ik krijg. En hopelijk kan ik snel weer mijn steentje bijdragen in ons huishouden, en met therapie (die over een maand of 4 weer begint) mijn weg naar een gelukkig en gezonde pad weer terug vind..

Thanks for reading...
X J

Reacties