Stapje verder.. en regeltjes...

Hoi leuk dat je er weer bent..

Nou we kunnen weer een paar dagen heerlijk klagen over het grijze weer in NL.. (alsof we dat niet genoeg doen hier haha) Maar ja dat is volgens mij ook Nederlands #1 klacht... :)
Ik denk maar zo de echte zomer moet nog komen en dan gaan we weer heerlijk genieten en natuurlijk het tintje weer op de huid aanbrengen...

Met mij gaat het wel iets beter.. weer een klein stapje vooruit zal ik maar zeggen..
Afgelopen week naar de bedrijfsarts geweest en aangezien ik me behoorlijk verveel thuis na mijn rustdagen na de therapie heeft hij besloten dat ik max. 12 uur mag gaan re-integreren. Ik zal voorlopig niet meer mijn ''eigen'' werk kunnen doen i.v.m. de hectiek in zo'n callcenter, maar dat betekend niet dat ik niks anders kan gaan doen.
Tja dan ga je een traject in waar ik totaal geen verstand van heb.. je krijgt te maken met een zogeheten health coach (gaat samen met mij kijken naar passend werk) je krijgt te maken met het UWV (zij gaan in principe over het hele traject) in mijn geval heb ik te maken met de uitkerende instantie Raet... en i.v.m. de kinderopvangtoeslag van kleine man heb ik ook nog te maken met de belastingdienst.. Dit alles naast mijn psychotherapeut en huisarts is het hele circus waar ik bijna wekelijks mee spreek of mee te maken heb..

Dus ook als je ziek thuis zit kun je het erg druk hebben *zucht*
Maar goed waar ik me eigenlijk erg aan stoor op dit moment is dat als je net als ik dus te maken hebt met al deze instanties je eigenlijk totaal niet weet waar je aan moet denken om te regelen. Ik kwam er dus per ongeluk achter dat je als je ziek uit dienst gaat je na 3 maanden na het beindigen van het contract geen recht meer hebt op kinderopvangtoeslag. De belastingdienst ziet het heel zwart-wit, je werkt niet dus heb je geen recht TENZIJ.... je een traject naar werk volgt of een re-intergratie traject is gestart voor je.. EN daarnaast moet je dus ook een ziektewet uitkering ontvangen.. Nu is dit laatste gelukkig voor mij nu van toepassing dus kan de kleine man gewoon lekker blijven spelen bij de bso kindjes wat hij zo leuk vind maar waar het mij dan om gaat is dat er niet wordt gekeken met welke reden een persoon ziek uit dienst gaat of dat er geen andere verachtende omstandigheden zijn die ze kunnen bekijken zodat iemand toch die toeslag kan krijgen.
Kijk in mijn geval is het gewoon zo dat ik de uurtjes die hij op de bso is ik mijn rust momenten pak. Aangezien ik s'nachts niet tot nauwelijks slaap ben ik overdag doodmoe. En voor hem is het ook leuk om te zijn aangezien ze veel leuke dingen doen met de kids, dagjes weg etc. Dat alles waar ik nog niet echt de energie voor heb zeg maar.. Maar goed zo gaat het dus blijkbaar hier :(

Het zou (vind ik) heel fijn zijn als er een soort begeleiding in zou zijn voor mensen zoals mij. Begeleiding in de zin van je financiele zaken (indien nodig natuurlijk) regelen of info inwinnen voor je.. *hmm misschien een idee om aan te kaarten bij de gemeente ofzo* :)

Dus volgende week contact opnemen met de health coach en kijken wat er verder gaat gebeuren op deze weg vol mysteries voor mij..

Thanks voor het lezen weer.. Till we read again!

X J 

Reacties