President Jen

Hi,

Leuk dat je weer even komt lezen na een lange tijd geen nieuwe blogs hier :)
Ik ben inmiddels al bijna 1,5 jaar thuis en kamp helaas nog steeds met mijn PTSS en depressie. Maar goed daar wil ik het nu even niet over hebben.. Wil het graag gezellig houden ;)

Maar wat gebeurd er toch onwijs veel in ons kleine kikkerlandje he... Gewoon niet normaal meer!
Mensen (idioten noem ik ze) die hele supermarkten leeg trekken, en ook gewoon door blijven gaan met het hamsteren ondanks de vele berichten vanuit diverse supermarkten dat dit totaal niet nodig is. Diverse filmpjes die gemaakt zijn om aan te tonen wat er in de distributiecentra aanwezig is aan voorraad, maar de maffe hamsteraars kunnen blijkbaar niet door die dikke plaat die ze voor hun kop hebben heen kijken en zien hoeveel problemen ze veroorzaken met z'n alle.
Mensen die niet veel te besteden hebben kunnen niet meer normaal boodschappen doen omdat alles wat er blijft liggen in de winkels onbetaalbaar voor ze is, mensen die kinderen hebben in de luiers en/of flesvoeding nodig hebben kunnen dit gewoonweg nergens meer kopen, online je boodschappen bestellen en laten bezorgen of ophalen kan ook niet meer omdat alle data volgeboekt zijn... En ga zo maar door!

Dan krijgen we te maken met een kabinet die denkt dat ze de juiste beslissingen nemen voor ons land.. Sorry maar ik ben van mening dat ze dat dus niet doen omdat er alleen aan de economie wordt gedacht en niet aan de mensen.
De scholen en kinderopvang hadden ze veel eerder moeten sluiten, de testen moeten veel meer gedaan worden OOK bij lichte klachten! En niet op dezelfde manier handelen zoals China dat gedaan heeft toen het uitbrak. Daar hadden ze ook gelijk in en uitvliegen moeten verbieden, dan had het virus minder kans gehad om Europa zo te verzieken. Maar nee meneer Rutte zegt net in zijn toespraak gewoon doodleuk: Neee lockdown heeft maanden nodig om geregeld te worden en moet dan zouden we het land minstens een jaar moeten sluiten om dat te laten slagen.. Euhm sorry maar hoe moeilijk kan het zijn om de grenzen (tijdelijk) te sluiten, vliegverkeer wel toestaan maar de mensen die uit landen komen waar het virus heerst direct testen bij binnenkomst en ga zo maar door. Want meneer Rutte ik weet dat geld moet rollen maar het lijkt me onnodig dat dan ook de koppen van uw volk moeten gaan rollen door uw egoïsme of zie ik dat verkeerd?? En ja ik weet dat de RIVM en de experts u adviseren maar wij Nederlanders mogen toch verwachten van onze minister-president dat hij voor ONS kiest en niet voor de centen alleen... Maar goed ik vrees dat deze gedachten echt alleen een droom is en blijft..

Maar goed ik wil wel even voorop stellen dat ik zeer veel respect heb voor de mensen die wel aan het werk blijven. In alle sectoren waar het ''werk'' leven gewoon door moet gaan wordt er toch elke dag weer risico gelopen om ziek te worden. Dus vandaar mijn respect!
En ja het is vervelend dat je als je dus niet in de genoemde sectoren werkt, je hals over kop naar een oplossing moet zoeken om opvang voor je kids te regelen. Maar de meeste werkgevers zullen ook hard mee denken om daar een oplossing in te vinden denk ik. Dus hoe rot het ook is, werk zoveel mogelijk mee.. Ga niet lekker shoppen, of je kind het gevoel geven dat het gewoon een extra vakantie is want dat is het niet! Dagjes uit ook maar uitstellen.. Er is nu toch niks open aan pretparken etc. Maar in plaats van dit alles geniet van de rust... doe leuke dingen in huis met je kids.... hou een lekkere grote schoonmaak of opruim moment in je huis of schuur... Hou met de mooie dagen een voorjaarsopruiming in je tuin of je balkonnetje.. Kortom we komen deze ''saaie'' 3 weken wel door met z'n allen.. Maar houdt rekening met elkaar...

Zo presidente Jen heeft gesproken en dan wens ik iedereen voor nu een fijne avond....

 Liefs Jen X

Reacties