Self-Quarantine

Hi,

Wat leven we momenteel toch in een rare vreemde wereld he?
Ik denk dat het voor geen van ons een bekende situatie is, want ik denk dat zelfs in de oorlog het niet zo ging als hoe het hedendaags gaat.

Nu zit ik zelf al zowat 365 dagen per jaar in quarantaine (en nee niet denken dat ik een of ander fobie heb ofzo hoor) maar zelfs dan is het gewoon vreemd om het overal op straat zo stil te zien.
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens hoe het momenteel in de supermarkten eraan toe gaat. Want na mijn poging vorige week waarbij ik me echt niet prettig voelde in de supermarkt tussen mensen die zich nergens wat van aan trekken of net doen alsof er niks aan de hand is, heb ik niet eens de poging meer gedaan. Lang leven het bestellen van boodschappen online :)
Maar goed volgende week moet ik wel weer echt de winkel in dus zal mij benieuwen of de mensen weer klaar zijn met dat idiote gedrag..

De scholen zijn natuurlijk ook dicht waardoor ik nu een soort van juf geworden ben voor mijn zoon. De eerste dagen had de school nog geen oplossing klaar voor het thuis kunnen leren. Dus na 3 dagen verplichte vakantie kwamen ze eindelijk met wat werkjes die de kids dan vanuit huis konden doen. Nou dat ging niet zo makkelijk als wat ze hadden gedacht want je raad het al waarschijnlijk, al het basisonderwijs gaat van dezelfde methode gebruik maken en aangezien dat allemaal over een bepaald serverlijntje moet hup BAM storingen! Maar langzaam maar zeker lukte het ons om in te loggen en kon ik kleine man aan het werk zetten.
Hij miste zijn school zo erg dat hij de eerste 2 dagen alles in 1 keer afmaakte en zelfs de extra opdrachtjes van de juf zo klaar had. Dus hij propte een schooldag in 2 uurtjes zeg maar..
Nu dat de eerste week zonder school redelijk verliep verder ziet hij enorm op tegen de weken die nog komen gaan, want hij mist zijn vriendjes en klasgenootjes zo erg.
Ik plaatste een berichtje in de ouder app dat het misschien leuk zou zijn om de kids even met elkaar te laten kletsen via video chat, en dat was zo onwijs leuk voor ze. Ze fleurde helemaal op met lachen, zwaaien en kletsen over van alles. Dus hopelijk kunnen we zo een beetje de weken doorkomen.
Kleine man vind het allemaal maar raar en snapt het allemaal niet echt, maar ik heb gelukkig wel kunnen uitleggen voor zover mogelijk dat het vreselijke virus voor hem als astma patiƫntje heel gevaarlijk kan zijn en dat we daarom heel voorzichtig moeten zijn samen.

Helaas is dat niet het enige wat stil ligt, ook mijn therapieƫn werden afgezegd. Juist nu dat het wat beter gaat met me is het zo belangrijk dat ik dat kan blijven doen (behalve de psychosomatische fysiotherapie dan) Dus als ik niet naar mijn therapeut kan doen we de sessies nu gewoon via video conference of telefonisch. Is totaal niet hetzelfde voor mij als wanneer ik tegenover haar zit maar ja ik moet het er maar mee doen he..
Maar ik kan super voorzichtig wel zeggen dat mijn berg niet meer afwaarts gaat maar lichtelijk weer stabiel is momenteel. Ben er nog lang niet maar ik heb wel het gevoel dat het de goede kant op gaat gelukkig.  Ik vermaak me nu tijdens de self quarantaine lekker met schrijven (want dat doe ik graag) en verder maar zo rustig mogelijk blijven doen. Kan alleen maar goed voor me zijn denk ik dan maar :)

Dit weekend moeten de klokken weer eens verzet worden maar ik wou dat we die klok zodanig vooruit konden zetten dat we weer normaal kunnen leven met z'n alle.
Want als je dan in het nieuws hoort of leest dat er gewoon nog steeds mensen zijn die lekker in het park gaan zitten met een groepje, of nog steeds gewoon shoppen alsof er niks gebeurd denk ik ook onder welke steen liggen die mensen al een aantal maanden dan?? Kan me daar zo boos over maken he. Niet dat dat helpt ofzo maar toch. Door dit soort mensen is de kans groot dat we zo nog wel een tijdje zitten.
Niet gezellig bij iemand op visite kunnen, verjaardagen uitstellen, niet meer een gezellig dagje uit ofzo. Was je nog niet depressief dan wordt je het van zulke mensen wel..

Maar goed ik blijf positief naar het leven en de toekomst kijken want negativiteit hebben we ook niks aan.. ;) Ik ga binnenkort weer recepten posten en als men het leuk vind ook kookvideo's.
Nou lieverds.. Stay safe en bedankt voor het lezen weer!

X J 

Reacties