Waardeloos

Hi,

Het einde van de ziektewet periode van 2 jaar is voor mij bijna in zicht. Dat houdt in dat ik een medische keuring ga krijgen bij het UWV en dan gaan ze bepalen of ik wel ''ziek'' genoeg ben om ziek te zijn..
Eigenlijk raar dat men dat gaat bepalen door middel van een gesprek met je te voeren of je te onderzoeken. Maar ja zo gaat dat nou eenmaal.

De titel van deze blog is waardeloos... Dat is de precieze omschrijving van mijn gevoel op dit moment. Ik ben waardeloos!
Ik kreeg een week geleden een mail van een gemeente hier in de buurt met daarin een vacature. Een vacature voor de functie die ik 10 jaar vervuld heb in mijn geboorteplaats. Ik twijfelde heel erg of ik wel zou moeten solliciteren, maar met een bonkend hart en een slapeloze nacht heb ik het toch gedaan. Vol goede moed schreef ik een mooie motivatie en zorgde ik ervoor dat mijn CV helemaal up to date was. Ik klikte op verzenden en weg was de sollicitatie waarvan ik een sprankje hoop kreeg dat ik heel misschien mijn normale leven weer kon oppakken en niet meer aan mijn ziekte hoeft te denken maar vooruit kan ipv stil staan in een ziekte proces zonder herstel. Ik had eindelijk weer een beetje hoop..
En wat gebeurd er.. ik krijg vandaag een afwijzing zonder reden of mogelijkheid om de reden te achterhalen in mijn mailbox.
Het ging de laatste dagen goed met me, ik had vertrouwen in mijn toekomst en dan gebeurt dit...
Dus is mijn gevoel en gedachten gewoon weer... Ik ben waardeloos en het niet waard!

Weet je hoe moeilijk dat is om met zo'n gevoel te leven.. Niet te kunnen accepteren dat je er mag zijn of jezelf er bovenop trekken en alleen maar kunnen denken dat je het kan. Dat is heel moeilijk want ik vecht hier al 2 jaar tegen. En het ene moment kan ik gewoon even diep adem halen en doorgaan en het andere moment stort de wereld om me heen in elkaar, en heb ik gewoon de energie niet meer om door te vechten..

Hard gezegd zou ik soms gewoon willen dat het een nare droom is allemaal en dat ik dit niet meer hoef te voelen..
Gelukkig is de wachtlijst van 4 maanden ingekort en krijg ik binnenkort mijn eerste behandeling bij mijn 3e therapeut. En ik hoop echt zo dat ik dan eens een keer op de juiste weg terecht kom.

Sorry voor deze trieste blog maar wil het even kwijt. Want dit doet gewoon pijn..

X J

Reacties