De ''gelukkige'' huisvrouw

 Hey leuk dat je er weer bent ;)

Ik heb mezelf voorgenomen om vanaf nu een poging te doen leuke blogs te schrijven in plaats van continu te schrijven over mijn psychische ellende.. 

Zo vraag ik me echt iets af he.. (en dan zul je nu waarschijnlijk denken daar heb je haar weer haha) Heb jij dat ook dat als je ergens lekker aan het shoppen bent of je zit ergens op een terrasje wat te drinken dat je automatisch naar mensen gaat zitten kijken om je heen? Ja duh tuurlijk doe ik dat ook Jen zal je antwoord waarschijnlijk zijn.. Maar krijg je dan soms ook wel eens van die gedachten als: '' Sjezus wat is er met jou gebeurt dan?'' of ''met verkeerde been uit bed gestapt ofzo?'' of '' had je niks leukers om aan te trekken?'' Of zo kun je nog 101 gedachten hebben uiteraard.
Ik kan soms zo gefascineerd naar iemand kijken he dat het bijna net lijkt alsof ik me probeer te verplaatsen in die persoon.. Kijk ik bedoel ik trek ook geen volle zalen met mijn verschijning maar ik zorg er wel altijd voor dat ik er toonbaar bij loop zeg maar..
De vroegere Jen kon zich storen aan dit soort mensen maar tegenwoordig kijk ik alleen maar en dan denk ik soms dit soort dingen dus.. :p

Maar goed dat was weer een onderwerp die even nergens over ging :)
De titel van deze blog komt eigenlijk door een film die ik onlangs gezien heb namelijk huisvrouwen bestaan niet.. Nou ik kan maar 1 ding zeggen Dat klopt helemaal!
Waarom hebben wij vrouwen eigenlijk een stempel ''huisvrouw'' als je niet werkt buiten de deur? En waarom is de verwachting dan ook altijd dat wij het huishouden runnen, koken, voor de kids zorgen en dat is incl man die ook verzorgd dient te worden.....? Ik heb werkelijk geen flauw idee haha.. Ik weet alleen wel dat we in 2020 leven en dat wij er totaal niet op zitten te wachten om die zogenaamde stempel te krijgen.. 

Nu heeft mijn man het geluk dat ik van koken, een schoon huis en een verzorgd kind houdt En dat ik door mijn ziekte helaas nog niet kan werken. Maar ik kan mij voorstellen dat er mannen zijn die het niet zo makkelijk hebben of dat we kunnen spreken van een omgekeerde wereld.. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar wat jouw mening hierover is.. Vind jij dat de vrouw alles in huis moet doen of dat je het samen moet doen ALS 1 van de 2 bijvoorbeeld niet werkt of minder uren werkt dan de ander.

Laat je even weten wat jouw mening is, vind dit wel een leuk onderwerp over over door te kletsen.. Maar uiteraard ook over leuke dingen.. koken, creatief bezig zijn etc.. Of je verteld me gewoon hoe jij de ''corona'' vakantie heb ervaren en wat je gedaan hebt...
Want mocht dat nog niet zo zijn bij jullie... De rust is weer over vanaf maandag.. Dan is het weer Schooltijd voor de kids.. 

Tot snel weer !

X J

Reacties

  1. Ik denk dat de taken verdeeld moeten worden in samenspraak, de 1 soms iets meer als de ander of vice versa.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Degene die mij kennen weten dat ik een zorgzaam karakter heb en het dus eigenlijk met liefde doe allemaal. Maar in een werkend ''gezin'' waar beide werken vind ik inderdaad dat taken verdeeld moeten zijn. Maar ja wie ben ik he :) Ja Jen dus haha...

      Verwijderen

Een reactie posten