Wondermiddeltje... en mooie foto's...

Zonder al te veel negatief te klinken wil ik toch wel even het volgende kwijt.
Zoals de meeste wel weten vecht ik al 2 jaar tegen PTSS en heb ik last van een zware depressie, medicatie is niks voor mij maar ik snak toch echt naar rust in mijn bol..
Dus ja dan ga je expirimenteren, van valeriaan tot aan anti-stress thee niks hielp zeg maar.. Tot ik diverse keren werd aangesproken bij Holland & Barret over het gebruik van CBD olie (wietolie dus).

Maar wat is CBD en wat doet het?
De ontspannende werking van CBD-olie kan ondersteunen bij stress en hiermee pijnklachten die meestal daarbij ervaren worden te verlichten. CBD wordt door vele mensen met slaapproblemen gebruikt. Het helpt spieren ontspannen, waardoor je dieper kan slapen en meer uitgerust wakker wordt.
Het is een olie waarvan je een aantal keer per dag een paar druppels onder je tong druppelt en het even daar houdt voordat je slikt.
Ze omschrijven het als een smerig goedje maar ik vind het wel meevallen. Maar werkt het?.... Ik zeg volmondig JA!

Het advies is altijd om te beginnen met een laag percentage (2,75%) en het dan indien nodig rustig op te bouwen naar 5% of zelfs naar 10% mocht dit echt nodig zijn.
De eerste 2 dagen voelde ik overdag nog niet veel maar ineens na 2 jaar sliep ik als een baby! 2 jaar lang de ene slaappil na de andere geprobeerd en niks werkte. Ik drink eigenlijk nooit alcohol (omdat ik een hekel aan die troep heb) maar zelfs als ik me over die haat heen zette en wat dronk sliep ik niet. Nacht in en uit 1 a 2 uurtjes licht slapen en wakker.. Maar dat is veranderd nu. Ik slaap goed in en kan nu ook gerust een aantal uren doorslapen, en sta dan ook wel makkelijker op. En wat ook belangrijk is ik voel me geen zombie overdag wat eerst altijd wel zo was.

Normaal ben ik niet zo van de goedjes uitproberen en pillen slikken (in dit geval olie) maar ik ben zo blij dat ik dit gevonden heb. Eindelijk ietsje meer rust.. Ik ben ondertussen ook bezig met intensieve training bij mijn fysio om mijn spieren weer sterk te krijgen, en ik ben eindelijk begonnen bij mijn psychotherapeut waar ik nu wel de juiste behandeling krijg.
Ik ben er nog lang niet aangezien traject minimaal een jaar duurt maar het begin is er eindelijk na 2 jaar.. 

Ik kan de laatste tijd ook weer heerlijk mediteren zonder dat de tranen over mijn wangen lopen. Gebeurt wel af en toe maar dat is meer omdat ik dan weer eens flashbacks krijg ofzo..

Ik vertelde laatst aan iemand die ik op Instagram (Alesandro Cinquini / Alex the officer) heb ontmoet dat ik zijn foto's zo mooi vind en ze zeker wil gaan gebruiken hier op mijn blog. Heeft misschien niks met het bovenstaande verhaal te maken maar hij was zo lief om er een paar op te sturen naar me. Hij is marinier op een cruise schip en maakt overal ter wereld zulke mooie foto's en zo dus ook s'avonds als de zee er mooi uit ziet in het maanlicht ofzo. Geeft voor mij zo'n rustig gevoel en kan daar echt bij wegdromen in mijn eigen momentje.. Klinkt bizar misschien maar dat is voor mij heel speciaal omdat het eigenlijk nooit echt rustig is in mijn hoofd. (Helaas)

Alex thank you for your beautifull pictures! Love them! Keep on making them :)

X J

 





 


Reacties