Jen update

Hi,

Ja ik weet dat het weer even geleden is dat ik weer een blog heb geschreven, maar ja druk druk druk zal ik maar zeggen.
Ik zal even een korte update geven: Ik ben inmiddels al een aantal weken bezig met schematherapie bij mijn nieuwe psychotherapeut en ondanks dat het best zwaar is allemaal ben ik wel blij dat het nu eindelijk gestart is. Gelukkig heb ik een lieve therapeut waarmee de klik er vrijwel direct was. 
En ik ga tweewekelijks nog steeds naar een fysiotherapeut waar ik psychosomatische fysiotherapie krijg, dat houdt eigenlijk in mijn geval lekker sporten en even kunnen praten over wat er allemaal speelt. Tijdens het sporten kan ik ook even praten over bijvoorbeeld mijn gevoelens of over hoe het met mijn therapie gaat dus ja het is eigenlijk een beetje twee in een, en met mijn lichaam bezig zijn en ervoor zorgen dat mijn spiertjes lekker soepel blijven en ook op psychisch gebied een beetje mijn ei kwijt kunnen om het maar zo te zeggen. Dus dat is allemaal wel fijn.

Nou helaas blijft het verhaal UWV nog steeds een gebed zonder einde. Ik hoor constant van medewerkers bij het UWV dat ik op de planning zou staan om uitgenodigd te worden voor een medische beoordeling maar dit is iets wat ik al 8 maanden hoor. Dus helaas zal ik daar nog geduldig op moeten blijven wachten God mag weten voor hoelang, maar ja ik heb besloten voortaan positief door het leven te gaan dus laat ik me niet gek maken door het UWV en ik stort me volledig op mijn herstel zodat ik mijn normale leventje ooit weer op kan pakken. Het licht aan het einde van de spreekwoordelijke tunnel is voor mij helaas nog niet echt zichtbaar maar met veel geduld, begrip en liefde hoop ik dat licht weer te kunnen vinden straks. 

Ik ben ook weer begonnen met schrijven, dan zul je waarschijnlijk zeggen maar dat doe je nu toch al in deze blog, ja dat klopt maar ik bedoel natuurlijk wat anders. 😊
Ik was heel voorzichtig begonnen aan het schrijven van een kinderverhaal, een verhaal over een klein spook meisje die samen met haar gezin heel veel avonturen beleefden. Maar gaandeweg in mijn verhaal kreeg ik een soort van writer's block, ik wist niet zo goed meer hoe het avontuur nou eigenlijk verder moest gaan aangezien het eigenlijk een beetje over mijn eigen leven ging. Dus dat verhaal ligt nu even aan de kant. Die ga ik waarschijnlijk nog wel afmaken een keer.
Maar ik ben wel begonnen om een compleet verhaal te schrijven over wat het nou eigenlijk inhoud om schematherapie te krijgen in combinatie met cognitieve gedragstherapie. Maar ook wat het inhoudt om de diagnose complexe PTSS te hebben. Ik geef daarin een uitleg wat schema's inhouden en hoe deze in mijn leven zijn ontstaan maar zeker ook hoe ze heten en wat de inhoud is. Het zal voor meer mensen wellicht een vreemd verhaal zijn maar ik probeer zo goed mogelijk uit te leggen waar ik dagelijks mee te maken heb en wat ik dagelijks voel sinds dat ik ziek ben. 
Het enige waar ik nog over twijfel is of ik deze verhalen ook op mijn blog pagina moet posten, want het kan vrij gevoelig overkomen bij sommige mensen of misschien wel enige onbegrip veroorzaken. Dus misschien wordt dit nog vervolgd op deze pagina.

Intussen zijn we hier in huis begonnen 3 jaar na onze verhuizing vanuit de Randstad naar het oosten met het vervangen van spulletjes in huis. En dat geeft mij zo een heerlijk gevoel om nog een stukje van dat "verleden" jasje uit te kunnen doen en bv te kunnen verkopen of soms gewoon weg te gooien. We hebben toch wel een grote stap gezet om in een totaal nieuwe omgeving te gaan wonen, maar ik ben en blijf elke dag nog dankbaar dat wij deze stap hebben kunnen maken. Dus ja het veranderen van een paar meubeltjes een vloerkleedje, een nieuw plantje zal waarschijnlijk voor ieder ander een hele normale kwestie zijn maar voor mij is het echt een heel speciaal iets hoe raar dat ook mag klinken. 

Mijn kunstwerken collectie die ik de afgelopen maanden uitgebreid heb is toch nog steeds één van mijn favoriete hobby's, ik krijg af en toe nog steeds de vraag van mensen of ik iets voor ze wil maken. En stiekem geeft dat toch wel voldoening om te weten dat mensen mijn werkjes of nou ja mijn creaties mooi vinden om ze bijvoorbeeld in huis op te hangen. Ben ik toch best wel een beetje trots op om eerlijk te zijn haha.

Nou ik zal dit blogje maar weer afsluiten, maar ik wilde toch even een korte update geven met wat er allemaal gaande is bij mij. Ik beloof bij deze dat ik vaker zal schrijven hier, leuke foto's of plaatjes plaatsen of een heerlijk recept met jullie delen welke ik weer eens uitgevonden heb 😇.

Bedankt voor het lezen weer en tot snel!

X J

Reacties