Verandering

 Hi lief dat je er weer bent ;)

Na een hele zware 2 maanden van opruimen en zaken regelen begint eindelijk de rust weer een beetje terug te keren.
We hebben mijn moeders huisje leeg gekregen en op kunnen leveren aan de woningbouw, wat mij echt zwaar aan het hart ging dat hele proces. Alles waar ze zo gek op was kreeg ik door mijn handen en werkelijk alles had een herinnering aan haar. En ow wat was ze trots op haar huisje, ze was ook voor mijn gevoel echt aanwezig al die tijd. 

Klinkt misschien heel raar maar ik heb iets met geur sinds haar overlijden. Zo wordt ik vaak teruggetrokken naar een bepaalde herinnering als ik haar geurtjes ruik, of ik wordt ineens heel erg emotioneel als ik haar ruik. Mijn moeder was echt een ijdele vrouw die van lekkere parfum hield en goeie doucheproducten enzo. En nu dat ik die spullen allemaal in mijn eigen kast heb staan en dus ook gebruik voel ik haar zo dichtbij me. Ik mis haar werkelijk waar elke dag en ieder uur van die dag gaat ze wel even door mijn hoofd.
Is natuurlijk logisch dat je je moeder mist als ze overleden is maar het eenzame gevoel is nu nog groter geworden nu dat ik niemand meer heb. Maar ik heb mezelf voorgenomen om te proberen mijn leven weer op te pakken, hoe weet ik nog niet maar ik ga in ieder geval een poging doen. 

Zo hebben wij besloten om na 11 jaar onze meubels weg te doen en de woonkamer eens lekker op te frissen met nieuwe meubels en een nieuwe tv.
We hadden een hele grote eettafel voor 6 personen maar er werd nooit aan gegeten, dus daarom besloten om een kleinere eettafel te kopen in de vorm van een bartafel met mooie bar stoelen erbij. Wel even wennen maar staat wel onwijs leuk zo half in de keuken.
We zijn van wat toen modern was overgegaan op industrieel zwart/goud. En ik zou geen Jen heten als ik bepaalde al aanwezige snuisterijen in huis niet zou pimpen naar iets nieuws natuurlijk..
zilveren kandelaren werden ineens goud kleurig, bijzettafeltjes werd ineens mat zwart en ga zo maar door. Maar ja that's me. Ik kan van iets lelijks iets moois/leuks maken zei mijn moeder altijd. Maar ja dat zou ik niet kunnen zonder een likje verf van de action haha..
Verder een mooi nieuw dressoir waar we de tv op gestald hebben en van die schattige salontafeltjes die je in elkaar kan schuiven. 

Ik had uit mijn moeders huisje 2 hele mooie lekker zittende fauteuils meegenomen waar ze ook zo blij mee was, en heb ze een mooie plek naast de haard gegeven. Zo heb ik mijn moeder toch een beetje bij me in huis. 

En dan staat alles in elkaar en kijk ik in het rond in de woonkamer, en het eerste wat ik denk is wat zou mama hiervan gevonden hebben.. Tranen stromen direct weer natuurlijk..
Zal dat waarschijnlijk nog wel blijven houden denk ik.. :(

Maar goed ik doe mijn best om door te gaan.. en gelukkig heb ik nog een aantal mensen om me heen die mij steunen en mij erdoorheen trekken.. En daar ben ik nog elke dag zo ontzettend dankbaar voor.. 

Was weer ff korte update maar lief dat je even gelezen hebt..

X Jen

Reacties